Інформації у сфері постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання
На виконання Закону України «Про особливості доступу до інформації у сфері постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення» зі змінами
Стаття 1 п.п.1)Права споживачів , місце та порядок одержання інформації споживачами.
Інформація про наявні будівлі та приміщення кол-центру (центру обслуговування споживачів) для обслуговування споживачів:
№ з/п |
Адреса |
Площа, м2 |
Режим роботи |
Документ, що підтверджує право власності або інше речове право на нерухоме майно |
1 |
Одеська обл., м.Теплодар, вул.Польова, буд. 1, офіс 18 |
18 кв.м |
Понеділок – пятниця: 8-00 – 17-00 Перерва на обід: 12-00 – 13-00 Вихідні дні: субота, неділя |
Договір № 10/2011 оренди майна від 20.01.2011 |
Також інформація у сфері теплопостачання надається на письмові та усні запити споживачів, які надійшли на адресу підприємства за допомогою засобів телефонного зв’язку та з використанням мережі інтернет. Заяви та звернення громадян централізовано приймаються фахівцями підприємства за адресою:
|
||||
2 |
Адреса електронної пошти: е-mail odtec2@gmail.com, |
|
|
|
3 |
Веб-сайт http://odt2.kp.org.ua |
|
|
|
Доводимо до відома споживачів КП «Одеська ТЕЦ-2», що Постановою КМУ від 8 вересня 2021 р. № 1022 затверджено зміни, що вносяться до Постанови від 21 серпня 2019 р. №830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії».
Відповідно до вищезазначених змін затверджено Типовий індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії, що є публічним договором приєднання, та який набирає чинності через 30 днів з моменту розміщення на офіційному сайті КП «Одеська ТЕЦ-2» http://odt2.kp.org.ua, в якому споживач може ознайомитися з розділом «Права споживачів».
Стаття 1 п.п.2) ціни/тарифи , їхні складові для всіх категорій споживачів, зміну цін/тарифів.
- Рішення Виконавчого комітету Теплодарської міської ради «Про затвердження норм питомих витрат умовного палива, норм питомих витрат електроенергії на виробництво та транспортування теплової енергії, втрат власної теплової енергії в теплових мережах, розрахункового максимально приєднаного навантаження міському комунальному підприємству «Одеська теплоелектроцентраль № 2» на 2021-2022 р.р. № 134/В-2021 від 09.12021 р.
- Рішення Виконавчого комітету Теплодарської міської ради «Про встановлення одноставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії, які надаються Міським комунальним підприємством «Одеська теплоелектроцентраль № 2» № 135/В-2021 від 16.11.2021 р.
- Рішення Виконавчого комітету Теплодарської міської ради «Про встановлення двоставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії, які надаються Міським комунальним підприємством «Одеська теплоелектроцентраль № 2» № 136/В-2021 від 16.11.2021 р.
- Рішення Виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 21.12.2021 р. № 158/В-2021 « Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 09 листопада 2021 року № 134/В-2021 «Про затвердження норм питомих витрат умовного палива, норм питомих витрат електроенергії на виробництво та транспортування теплової енергії, втрат власної теплової енергії в теплових мережах, розрахункового максимально приєднаного навантаження міському комунальному підприємству «Одеська теплоелектроцентраль № 2» на 2021-2022 р.р.»
- Рішення Виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 26 серпня 2022р. № 91/В-2022 « Про продовження дії рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 09.11.2021 р. № 134/В-2021 «Про затвердження норм питомих витрат умовного палива, норм питомих витрат електроенергії на виробництво та транспортування теплової енергії, втрат власної теплової енергії в теплових мережах, розрахункового максимально приєднаного навантаження міському комунальному підприємству «Одеська теплоелектроцентраль № 2» на 2021-2022 р.р.» зі змінами, внесеними рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 21.12.2021 року №158/В-2021.
- Рішення Виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 26 серпня 2022р. № 92/В-2022 « Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 111.2021 р. № 135/В-2021 «Про встановлення одноставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії, які надаються Міським комунальним підприємством «Одеська теплоелектроцентраль № 2».
- Рішення Виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 26 серпня 2022р. № 93/В-2022 « Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 16.11.2021 р. № 136/В-2021 «Про встановлення двоставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії, які надаються Міським комунальним підприємством «Одеська теплоелектроцентраль № 2».
- Рішення Виконкому Теплодарської міської ради Одеської області № 128/В-2023 від 24.10.2023 р. .
- Рішення Виконкому Теплодарської міської ради Одеської області № 129/В-2023 від 24.10.2023 р. .
Стаття 1 п.п.5) порівняння цін/тарифів на товари, послуги в різних регіонах України, а також в Україні та інших державах; Порівняння тарифів
Стаття 1 п.п.6) прогнози зміни цін/тарифів та обґрунтування необхідності таких змін відповідно до заяви суб’єкта господарювання, що надається для встановлення тарифів на товари, послуги;
Порівняльна характеристика складових чинних тарифів та запропонованих економічно - обгрунтованих на 2023-2024р.р. |
|||||
№ п/п |
показники |
|
2021 рік |
2023 рік |
%Відхилення |
1 |
Відпуск теплоенергії з колекторів |
Гкал |
25192,87 |
22733,12 |
90,2% |
2 |
Втрати в мережах |
% |
29,2% |
32,4% |
111% |
3 |
Корисний відпуск |
Гкал |
17835,97 |
15376,21 |
2459,8 |
4 |
Норма питомих витрат умовного палива |
кг у.п./Гкал |
166,34 |
179,4 |
107,85% |
5 |
Обсяг природного газу |
тис.куб.м |
3576,56 |
3445,36 |
96,33% |
6 |
Вартість газу в тарифі без ПДВ, в т.ч: |
тис.грн |
30114,32 |
28510,26 |
94,67% |
6,1 |
населення без ПДВ |
тис.грн |
22178,31 |
22589,07 |
101,85% |
|
Ціна природного газу (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу |
грн |
7420,00 |
7 420 |
0 |
|
Ціна транспортування (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу |
грн |
163,90 |
163,90 |
0 |
|
ціна на розподіл газу АТ "Одесагаз" |
грн |
1008,00 |
1 308,00 |
129,76% |
6,2 |
бюджет без ПДВ |
тис.грн |
6054,18 |
4683,05 |
77,35% |
|
Ціна природного газу (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу |
грн |
16390,00 |
16390 |
0 |
|
Ціна транспортування (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу |
грн |
163,90 |
163,89 |
0 |
|
ціна на розподіл газу АТ "Одесагаз" |
грн |
1008,00 |
1 308,00 |
129,76% |
6,3 |
інші споживачі без ПДВ |
тис.грн |
1881,83 |
1238,14 |
65,79% |
|
Ціна природного газу (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу |
грн |
24769,80 |
16390 |
66,17% |
|
Ціна транспортування (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу |
грн |
163,90 |
163,9 |
0 |
|
ціна на розподіл газу АТ "Одесагаз" |
грн |
1008,00 |
1 308,00 |
129,76% |
7 |
Вартість електроенергії в тарифі без ПДВ |
тис.грн |
3167,96 |
5 912,21 |
186,63% |
7 |
Тариф на активну електроенергію з ПДВ, в т.ч: |
грн |
3,40 |
6,40 |
188,29% |
7,1 |
Середня за останні 6 міс ціна на електроенергію |
грн |
2,33 |
|
188,84% |
7,2 |
Тариф на розподіл електроенергії з ПДВ |
грн |
1,068 |
1,998 |
187,08% |
8 |
екологічний податок |
тис.грн |
104,60 |
195,90 |
187,28% |
9 |
Витрати на оплату праці |
тис.грн |
7142 |
7794 |
109% |
9,1 |
Прожитковий мінімум |
грн |
2464 |
2684 |
109% |
9,2 |
Середня зарплата |
грн |
16900 |
18549 |
109% |
10 |
Собівартість видобутку води |
грн |
5,83 |
8,69 |
149,06% |
11 |
Регламентні роботи |
тис.грн |
108,91 |
112,78 |
103,55% |
12 |
Повірка приладів |
тис.грн |
26,26 |
40,9 |
155,75% |
13 |
Матеріали та хімреактиви для технологічного процесу |
тис.грн |
110,06 |
266,3 |
241,96% |
|
ТАРИФИ на послуги з постачання теплової енергії |
|
|
з ПДВ |
|
1 |
Населення |
|
2569,38 |
3347,62 |
130,29% |
|
в тому числі: |
|
|
|
|
|
на виробництво теплової енергії |
|
1666,96 |
1998,76 |
119,90% |
|
на транспортування теплової енергії |
|
884,28 |
1328,95 |
150,29% |
|
на постачання теплової енергії |
|
18,14 |
19,91 |
109,76% |
2 |
Для бюджетних установ та організацій |
|
4368,11 |
5408,59 |
123,82% |
|
у тому числі: |
|
|
|
|
|
на виробництво теплової енергії |
|
2940,41 |
3392,85 |
115,39% |
|
на транспортування теплової енергії |
|
1409,56 |
1995,83 |
141,59% |
|
на постачання теплової енергії |
|
18,14 |
19,91 |
109,76% |
3 |
Інші споживачі |
|
6048,44 |
5408,59 |
89,42% |
|
в тому числі: |
|
|
|
|
|
на виробництво теплової енергії |
|
4130,05 |
3392,85 |
82,15% |
|
на транспортування теплової енергії |
|
1900,25 |
1995,83 |
105,03% |
|
на постачання теплової енергії |
|
18,14 |
19,91 |
109,76% |
Стаття 1 п.п.7) Динаміка зміни історичної вартості складових тарифів за останні п’ять років
|
МІСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ОДЕСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ №2» |
||||||
РОЗРАХУНОК |
|||||||
тарифів на теплову енергію власним споживачам |
|||||||
на 2021-2022 рр. |
|||||||
(без податку на додану вартість) |
|||||||
№ з/п |
Найменування показника |
Одиниця виміру |
Сумарні та середньозважені показники |
На потреби споживачів |
|||
населення |
релігійних організацій |
бюджетних установ |
інших споживачів |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Тариф на виробництво теплової енергії, зокрема: |
грн/Гкал |
1561,33 |
1389,13 |
0,00 |
2450,34 |
3441,71 |
1.1 |
повна планова собівартість виробництва теплової енергії |
грн/Гкал |
1561,33 |
1389,13 |
0,00 |
2450,34 |
3441,71 |
1.2 |
витрати на відшкодування втрат втрат |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1.3 |
плановий прибуток |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
2 |
Тариф на транспортування теплової енергії, зокрема: |
грн/Гкал |
807,93 |
736,90 |
0,00 |
1174,63 |
1583,54 |
2.1 |
повна планова собівартість транспортування теплової енергії |
грн/Гкал |
807,93 |
736,90 |
0,00 |
1174,63 |
1583,54 |
2.2 |
витрати на відшкодування втрат |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
2.3 |
плановий прибуток |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3 |
Тариф на постачання теплової енергії, зокрема: |
грн/Гкал |
15,12 |
15,12 |
0,00 |
15,12 |
15,12 |
3.1 |
повна планова собівартість постачання теплової енергії |
грн/Гкал |
15,12 |
15,12 |
0,00 |
15,12 |
15,12 |
3.2 |
витрати на відшкодування втрат |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3.3 |
плановий прибуток |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4 |
Тариф на теплову енергію, зокрема: |
грн/Гкал |
2384,38 |
2141,15 |
0,00 |
3640,09 |
5040,37 |
4.1 |
повна планова собівартість теплової енергії |
грн/Гкал |
2384,38 |
2141,15 |
0,00 |
3640,09 |
5040,37 |
4.2 |
витрати на відшкодування втрат |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4.3 |
плановий прибуток |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
5 |
Річні планові доходи від виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, усього, зокрема: |
тис. грн |
42 527,66 |
32 859,01 |
0,00 |
7 485,35 |
2 183,30 |
5.1 |
повна планова собівартість виробництва, транспортування, постачання теплової енергії |
тис. грн |
42 527,66 |
32 859,01 |
0,00 |
7 485,35 |
2 183,30 |
5.2 |
витрати на відшкодування втрат |
тис. грн |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
5.3 |
плановий прибуток від виробництва, транспортування, постачання теплової енергії |
тис. грн |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
6 |
Плановий корисний відпуск з мереж ліцензіата теплової енергії власним споживачам та теплової енергії інших власників, зокрема: |
Гкал |
17 835,97 |
15 346,44 |
0,00 |
2 056,36 |
433,16 |
6.1 |
корисний відпуск теплової енергії власним споживачам |
Гкал |
17 835,97 |
15 346,44 |
0,00 |
2 056,36 |
433,16 |
6.2 |
корисний відпуск теплової енергії інших власників |
Гкал |
|
|
|
|
|
7 |
Рівні рентабельності тарифів: |
|
|
|
|
|
|
7.1 |
на виробництво теплової енергії |
% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
7.2 |
на транспортування теплової енергії |
% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
7.3 |
на постачання теплової енергії |
% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
7.4 |
на теплову енергію |
% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|
|
|
|
РОЗРАХУНОК |
|||||||
тарифів на теплову енергію власним споживачам |
|||||||
МІСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ОДЕСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ №2» на 2023-2024 рр. |
|||||||
(без податку на додану вартість) |
|||||||
№ з/п |
Найменування показника |
Одиниця виміру |
Сумарні та середньозважені показники |
На потреби споживачів |
|||
населення |
релігійних організацій |
бюджетних установ |
інших споживачів |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Тариф на виробництво теплової енергії, зокрема: |
грн/Гкал |
1799,75 |
1665,63 |
0,00 |
2827,38 |
2827,38 |
1.1 |
повна планова собівартість виробництва теплової енергії |
грн/Гкал |
1754,59 |
1623,83 |
0,00 |
2756,42 |
2756,42 |
1.2 |
витрати на відшкодування втрат |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1.3 |
плановий прибуток |
грн/Гкал |
45,16 |
41,80 |
0,00 |
70,96 |
70,96 |
2 |
Тариф на транспортування теплової енергії, зокрема: |
грн/Гкал |
1171,62 |
1107,46 |
0,00 |
1663,19 |
1663,19 |
2.1 |
повна планова собівартість транспортування теплової енергії |
грн/Гкал |
1163,83 |
1099,67 |
0,00 |
1655,40 |
1655,40 |
2.2 |
витрати на відшкодування втрат |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
2.3 |
плановий прибуток |
грн/Гкал |
7,79 |
7,79 |
0,00 |
7,79 |
7,79 |
3 |
Тариф на постачання теплової енергії, зокрема: |
грн/Гкал |
16,59 |
16,59 |
0,00 |
16,59 |
16,59 |
3.1 |
повна планова собівартість постачання теплової енергії |
грн/Гкал |
16,17 |
16,17 |
0,00 |
16,17 |
16,17 |
3.2 |
витрати на відшкодування втрат |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3.3 |
плановий прибуток |
грн/Гкал |
0,42 |
0,42 |
0,00 |
0,42 |
0,42 |
4 |
Тариф на теплову енергію, зокрема: |
грн/Гкал |
2987,96 |
2789,68 |
0,00 |
4507,16 |
4507,16 |
4.1 |
повна планова собівартість теплової енергії |
грн/Гкал |
2934,59 |
2739,67 |
0,00 |
4427,99 |
4427,99 |
4.2 |
витрати на відшкодування втрат |
грн/Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4.3 |
плановий прибуток |
грн/Гкал |
53,37 |
50,01 |
0,00 |
79,17 |
79,17 |
5 |
Річні планові доходи від виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, усього, зокрема: |
тис. грн |
45 943,53 |
37 942,55 |
0,00 |
6 327,65 |
1 673,33 |
5.1 |
повна планова собівартість виробництва, транспортування, постачання теплової енергії |
тис. грн |
45 122,80 |
37 262,36 |
0,00 |
6 216,50 |
1 643,94 |
5.2 |
витрати на відшкодування втрат |
тис. грн |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
5.3 |
плановий прибуток від виробництва, транспортування, постачання теплової енергії |
тис. грн |
820,73 |
680,19 |
0,00 |
111,15 |
29,39 |
6 |
Плановий корисний відпуск з мереж ліцензіата тепл. енергії власним споживачам та тепл. енергії інш. власників, зокрема: |
Гкал |
15 376,21 |
13 601,04 |
0,00 |
1 403,91 |
371,26 |
6.1 |
корисний відпуск теплової енергії власним споживачам |
Гкал |
15 376,21 |
13 601,04 |
0,00 |
1 403,91 |
371,26 |
6.2 |
корисний відпуск тепл. енергії інш. власників |
Гкал |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
7 |
Рівні рентабельності тарифів: |
|
|
|
|
|
|
7.1 |
на виробництво теплової енергії |
% |
2,5% |
2,5% |
0,0% |
2,5% |
2,5% |
7.2 |
на транспортування теплової ен. |
% |
0,7% |
0,7% |
0,0% |
0,5% |
0,5% |
7.3 |
на постачання теплової енергії |
% |
2,5% |
2,5% |
0,0% |
2,5% |
2,5% |
7.4 |
на теплову енергію |
% |
1,8% |
1,8% |
0,0% |
1,8% |
1,8% |
Директор |
__________________ |
О.В. Михайлов |
|||||
(керівник) |
(підпис) |
(ініціали, прізвище) |
Стаття 1 п.п.8) якісні характеристики товарів, послуг;
Якісні характеристики послуги з постачання теплової енергії
Вимогами Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що послуга з постачання теплової енергії надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з постачання теплової енергії, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом.
Виконавець послуги з постачання теплової енергії повинен забезпечити постачання теплоносія безперервно, з гарантованим рівнем безпеки, обсягу, температури та величини тиску.
Постачання теплової енергії для потреб опалення здійснюється в опалювальний період.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії» від 21.08.2019 №830, визначення кількості та якості послуги здійснюється відповідно до умов договору: за показаннями вузла комерційного обліку теплової енергії та іншими засобами вимірювальної техніки - для колективного договору, договору з колективним споживачем, договору з власником (користувачем) будівлі, індивідуального договору.
На підставі Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1145, під час проведення перевірки відповідності якості надання послуги з постачання теплової енергії параметрам, передбаченим договором про надання такої послуги, виконавець комунальної послуги враховує:
1) своєчасність початку і закінчення опалювального сезону;
2) безперервність надання послуги з постачання теплової енергії;
3) дотримання нормативної температури повітря в житлових приміщеннях;
4) відповідність тиску теплоносія встановленим параметрам тиску.
Визначення якості надання послуги з постачання теплової енергії здійснюється відповідно до вимог договору:
1) за показаннями вузла комерційного обліку - для колективного споживача;
2) за показаннями вузлів розподільного обліку теплової енергії (за їх наявності) або вимог щодо дотримання нормативної температури повітря у житлових приміщеннях (для приміщень без вузлів розподільного обліку теплової енергії) - для індивідуального споживача.
Методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої Наказом Мінрегіону від 22.11.2018 №315 (зі змінами), передбачено нормативну температура повітря у приміщеннях житлових будинків, яка становить:
у опалюваних приміщеннях будинків, проектну документацію на нове будівництво або реконструкцію яких затверджено до 01 жовтня 2005 року,- 18 °C;
у будинках, проектну документацію на нове будівництво або реконструкцію яких затверджено після 01 жовтня 2005 року, та у будинках, проектну документацію на капітальний ремонт яких затверджено після 12 березня 2011 року,- згідно з державними будівельними нормами.
Стаття 1 п.п.9) перелік, вартість та умови надання споживачам додаткових послуг;
-
- Додаткова послуга :
9.1.1ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ (ПАО)
З 1 листопада 2021 року споживачам, що мешкають у багатоквартирних житлових будинках та мають індивідуальні договори на постачання теплової енергії, які обслуговує абонентська група КП «Одеська ТЕЦ-2», нараховуватиметься абонентська плата, розмір якої становитиме 14,90 грн з урахуванням ПДВ за одного абонента в місяць.
Звертаємо увагу, що на виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011р. №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.2019 р. № 291) до тарифів на послуги з постачання теплової енергії не включаються витрати, які включаються до складу плати за абонентське обслуговування.
Плата за абонентське обслуговування визначена Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189 – VIII, відповідно до якого це платіж, що включає витрати виконавця, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води).
Плата за абонентське обслуговування нараховується споживачам, що мешкають у багатоквартирних житлових будинках та які приєдналися до публічних індивідуальних договорів з КП «Одеська ТЕЦ-2»».
Плата за абонентське обслуговування не нараховується споживачам приватного сектору в індивідуальних будинках та споживачам багатоквартирних будинків, які визначилися з моделлю договору і обрали договірні відносини за колективним споживачем (ОСББ).
Плата за абонентське обслуговування затверджується внутрішнім наказом по підприємству та визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс. Тобто плата за абонентське обслуговування розраховується не за обсяги спожитих послуг, а в розрахунку на 1 абонента та виставлятиметься як окремий платіж.
Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами» від 21.08.2019 № 808, держава регулює її граничний рівень, який з 01.07.2021 р. становить 33,74 грн.
Кошти споживачами сплачуються на один банківський рахунок разом з послугами з постачання теплової енергії.
Розрахунковим періодом для оплати є календарний місяць. Термін оплати аналогічний послугам з постачання теплової енергії до 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Слід врахувати, що кошти за постачання теплової енергії та плату за абонентське обслуговування приймаються на один банківський рахунок, тому, в разі не повної оплати, спочатку розноситься оплата за абонентське обслуговування, а потім платіж розподіляється на послуги з постачання теплової енергії пропорційно нарахуванню.
Несплата абонентського обслуговування і, як наслідок, утворення боргу, може призвести до відмови в призначенні субсидії.
Стаття 1 п.п.10) розмір плати за послуги з постачання теплової енергії - за категоріями споживачів;
ЗРАЗОК
10.1 населення в опалювальний період:
Рахунок на оплату послуги з постачання теплової енергії за лютий 2023 p. Постачальник: КП "Одеська ТЕЦ-2" 65490,Одеська обл,м.Теплодар,тел.(048)705-34-53 р/р UA493288450000026006300160223, в ООУ АТ "Ощадбанк",м.Одеса, ЄДРПОУ 05519847 Абонент: Іванов Іван Іванович,о/р101223039,Піонерна буд.223,кв.39,Пл.48.00 |
КП "Одеська ТЕЦ-2" Рахунок на оплату послуги з постачання теплової енергії за лютий 2023 p. ПОВІДОМЛЕННЯ |
|||||||
|
з 01-02-2023 |
по 28.02.2023 |
Гкал |
з попер.рахунку |
1676.49 |
Іванов Іван Іванович Піонерна буд.223,кв.39 Особовий рахунок 101223039 СУМА до СПЛАТИ 1645.37 Особистий кабінет komposluga.net.ua/abontpd Особистий кабінет із мобільного тел komposluga.net.ua/mobiletpd QR-код для вайбера
Оплати враховані включно по 28.02.2023р. |
||
лічильник |
548.3100 |
596.3660 |
48.056000 |
нараховано |
1645.37 |
|||
Корегування за час некоректної роботи ліч-ка 5.890000 |
корегування |
0.00 |
||||||
Площа буд. |
2794.93 |
Гкал на 1 м2 |
0.019301 |
оплачено |
1676.49 |
|||
Індивід.ліч. |
0.000000 |
Юридичні.ос. |
0.000000 |
оплачено пільги |
0 |
|||
Теплове навантаження (Гкал/год на 1 м2) 0.00006130 |
сума до сплати |
1645.37 |
||||||
послуга |
Тариф |
Одиниці виміру |
Нараховано грн |
|||||
1.Послуга з постачання теплової енергії: |
|
|
|
|||||
умовно-змінна частина двоставкового тарифу |
1260.43 |
0.92645 Гкал |
1167.72 |
|||||
умовно-постійна частина двоставкового тарифу |
157270.76 |
0.00294240 Гк/год |
462.75 |
|||||
2.Плата за абонентське обслуговування (ПАО) |
14.90 |
грн. |
14.90 |
|||||
Всього нараховано |
|
|
1645.37 |
|||||
Нарахування умовно-змінної частини двоставкового тарифу здійснюється згідно з показниками будинкового приладу обліку теплової енергії. Оплатити рахунок можна в відділенях банків,пошти. Рахунок оплатити до 20.03.2023p. ДЯКУЄМО ЗА СВОЄЧАСНУ ОПЛАТУ. |
||||||||
10.2 В міжопалювальний період:
Рахунок на оплату послуги з постачання теплової енергії за вересень 2023 p. Постачальник: КП "Одеська ТЕЦ-2" 65490,Одеська обл,м.Теплодар,тел.(048)705-34-53 р/р UA493288450000026006300160223, в ООУ АТ "Ощадбанк",м.Одеса, ЄДРПОУ 05519847 Абонент: Іванов Іван Іванович,о/р101223039,Піонерна буд.223,кв.39,Пл.48.00 |
КП "Одеська ТЕЦ-2" Рахунок на оплату послуги з постачання теплової енергії за вересень 2023 p. ПОВІДОМЛЕННЯ |
|||||||
|
з 01-09-2023 |
по 30.09.2023 |
Гкал |
з попер.рахунку |
477.65 |
Іванов Іван Іванович Піонерна буд.223,кв.39 Особовий рахунок 101223039 СУМА до СПЛАТИ 477.65 Особистий кабінет komposluga.net.ua/abontpd Особистий кабінет із мобільного тел komposluga.net.ua/mobiletpd QR-код для вайбера
Оплати враховані включно по 30.09.2023р. |
||
лічильник |
620.9540 |
620.9540 |
0.000000 |
нараховано |
477.65 |
|||
|
корегування |
0.00 |
||||||
Площа буд. |
2794.93 |
Гкал на 1 м2 |
0.000000 |
оплачено |
477.65 |
|||
Індивід.ліч. |
0.000000 |
Юридичні.ос. |
0.000000 |
оплачено пільги |
0 |
|||
Теплове навантаження (Гкал/год на 1 м2) 0.00006130 |
сума до сплати |
477.65 |
||||||
послуга |
Тариф |
Одиниці виміру |
Нараховано грн |
|||||
1.Послуга з постачання теплової енергії: |
|
|
|
|||||
умовно-змінна частина двоставкового тарифу |
|
|
|
|||||
умовно-постійна частина двоставкового тарифу |
157270.76 |
0.00294240 Гк/год |
462.75 |
|||||
2.Плата за абонентське обслуговування (ПАО) |
14.90 |
грн. |
14.90 |
|||||
Всього нараховано |
|
|
477.65 |
|||||
Нарахування умовно-змінної частини двоставкового тарифу здійснюється згідно з показниками будинкового приладу обліку теплової енергії. Оплатити рахунок можна в відділенях банків,пошти. Рахунок оплатити до 20.10.2023p. ДЯКУЄМО ЗА СВОЄЧАСНУ ОПЛАТУ. |
||||||||
Стаття 1 п.п.11) розмір заборгованості з оплати спожитих товарів, послуг, періоди виникнення такої заборгованості - за категоріями споживачів;
Найменування показників |
Одиниця виміру |
Усього |
У тому числі за споживачами теплової енергії: |
|
|
|
|
|
|
|
кінцеві споживачі за роздрібними тарифами: |
|
|
|
|
|
|
|
населення безпосередньо без пільг і субсидій |
виконав-ці комунальних послуг населенню з опалення |
пільги |
бюджетні установи |
інші |
А |
Б |
1 |
1.1 |
1.2 |
1.3 |
1.4 |
1.5 |
Сальдована заборгованість за спожиту теплову енергію та послуги з транспортування теплової енергії:на початок 01.01.2023року |
тис. грн |
16982,69 |
15415,24 |
1067,013 |
0 |
93,599 |
406,845 |
Сальдована заборгованість за спожиту теплову енергію та послуги з транспортування теплової енергії на кінець звітного періоду на 01.11.2023р. |
тис. грн |
16893,57 |
15302,27 |
1176,843 |
0 |
99,432 |
315,022 |
Стаття 1 п.п.12) порядок надання і нарахування субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, а також пільг окремим категоріям громадян;
Порядок надання населенню субсидій. Підстави для припинення надання раніше призначеної субсидії
Зміст
Нормативна база
- Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 року № 505 ) (далі - Положення)
- Постанова Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1156 "Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії"
- Порядок обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 632
- Постанова Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 року № 505 "Деякі питання призначення житлових субсидій"
- Постанова Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 року №462 «Деякі питання надання пільг та житлових субсидій в умовах воєнного стану»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 13 червня 2023 року №601 "Про реалізацію експериментального проекту щодо удосконалення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива"
Витрати, які відшкодовуються за рахунок субсидії
Житлова субсидія - безповоротна адресна державна соціальна допомога вразливим споживачам житлово-комунальних послуг - мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, витрати на комунальні послуги, витрати на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива в такому будинку.
Види житлової субсидії:
- щомісячної житлової субсидії на оплату абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, а також житлово-комунальних послуг, а саме:
- житлової послуги - послуги з управління багатоквартирним будинком;
- комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами;
- щомісячної житлової субсидії на оплату абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, в якому створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив (далі - об’єднання), та витрат на комунальні послуги в такому будинку;
- житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива один раз на рік.
Субсидія є безповоротною і її отримання не пов'язане і не тягне за собою зміни форми власності житла (абзац другий пункту 3 Положення).
Субсидія на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива призначаються у разі, коли домогосподарство не отримує комунальну послугу з постачання теплової енергії для централізованого опалення (теплопостачання) та не використовує природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення (пункт 6 Положення).
Якщо для опалення житлового приміщення (будинку) одночасно використовується теплова енергія та/або природний газ, та/або електрична енергія, соціальні нормативи для опалення (теплопостачання) приміщення (будинку) під час розрахунку житлової субсидії застосовуються тільки на одну комунальну послугу (крім випадків, коли в багатоквартирних житлових будинках споживачам, що встановили автономні системи опалення, нараховується плата за послугу з постачання теплової енергії (в частині витрат теплової енергії на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень, функціонування внутрішньобудинкових систем опалення будівлі/будинку) (пункт 7 Положення).
В Україні з травня 2021 року субсидія видається виключно у готівковій формі. Тобто субсидію перераховують на картку обраного банку. Ті, у кого немає рахунків, можуть отримувати допомогу через Укрпошту за адресою, яка була вказана під час звернення за субсидією.
Хто має право на субсидію
Громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, що проживають у житлових приміщеннях (будинках) (пункт 4 Положення).
Субсидія призначається:
- одній із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб;
- особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, за рішенням суду, або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, якщо нараховується плата за житлово-комунальні послуги (до заяви додаються відповідні документи, що підтверджують проживання за фактичною адресою домогосподарства);
- особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) без укладення договору найму (оренди) житла, у разі коли вона є внутрішньо переміщеною (до заяви додаються відповідні документи, що підтверджують проживання за фактичною адресою домогосподарства);
- неповнолітнім дітям, які залишились без батьківської опіки (піклування), або недієздатним особам працездатного віку, над якими встановлено опіку (за заявою опікуна (піклувальника) і розраховується виходячи з розміру пенсії у зв'язку з втратою годувальника та інших соціальних виплат, які отримує опікун (піклувальник) на підопічних дітей та недієздатних осіб.
Важливо! Суми призначеної, але не виплаченої у разі смерті одержувача житлової субсидії, виплачується одному із членів домогосподарства, з урахуванням яких призначалася субсидія, за письмовим зверненням такої особи, поданим протягом трьох місяців після смерті одержувача (абзац перший пункту 3 Положення). |
Куди звернутись куди звернутись
Контроль за правильністю призначення і виплати житлових субсидій здійснюють органи пенсійного фонду починаючи з 1 грудня 2022 року
Заяви про призначення та надання житлової субсидії за формою згідно з додатком 1 (далі - заява) з необхідними документами та/або відомостями приймаються від громадян:
- органами Пенсійного фонду України, у тому числі у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України, засобами Порталу Дія).
Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військової адміністрації (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження уповноваженому органу.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями (після формування електронної справи) у паперовій формі передаються уповноваженому органу не рідше ніж раз на два тижні.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2023 року № 601 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо удосконалення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі – Порядок). Важливо! Наразі відбувається технічна реалізація. |
Порядок передбачає можливість подання спрощеної заяви про призначення та надання житлової субсидії, протягом строку дії експериментального проекту в електронній формі:
- через онлайн-кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України,мобільний додаток Пенсійного фонду України;
- засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія).
Засобами Порталу Дія спрощені заяви можуть бути подані громадянами України, іноземцями, які на законних підставах перебувають на території України, документами, що посвідчують особу яких є паспорт громадянина України або посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання (оформлені виключно із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру). Заява має бути підписана за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Також спрощене звернення можна буде надіслати поштою або подати через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади, ЦНАП, що не обмежує населення в способах звернення.
Протягом 10 робочих днів триватиме перевірка домогосподарства на відповідність вимогам, передбаченим для призначення житлової субсидії, та формування заповненої – замість заявника – повної форми заяви і декларації по кожному домогосподарству.
За результатами розгляду спрощеної заяви та сформованих, на основі інформації з реєстрів та баз даних заяви і декларації, орган Пенсійного фонду прийме рішення про призначення і розмір житлової субсидії (або відмову). І повідомить про це громадянина.
Умови призначення субсидії
Житлова субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке паливо та інше і розміром обов'язкового відсотка платежу (пункт 5 Положення).
Житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. До складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) (для орендарів, внутрішньо переміщених осіб - особи, які фактично проживають). На таких осіб розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і їх доходи враховуються під час призначення житлової субсидії (пункт 24 Положення).
Під час призначення житлової субсидії враховуються також доходи членів сім’ї особи із складу домогосподарства у разі, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства (крім доходів одного з подружжя, якщо обом більше 60 років і вони проживають у сільській місцевості або селищах міського типу, доходів батьків у разі призначення субсидії студентам, які зареєстровані у гуртожитку за місцем навчання, та доходів одного з батьків дитини у разі призначення субсидії другому з батьків з дитиною у разі, коли батьки розлучені або не перебували у шлюбі, а також осіб, які вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти). При цьому соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування за адресою домогосподарства на таких осіб не розраховуються.
Під час призначення житлової субсидії соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають у зв’язку з призовом на строкову військову службу. При цьому фактичні доходи таких осіб не враховуються в сукупний дохід домогосподарства.
Кількість членів домогосподарства визначається на початок місяця, з якого призначається житлова субсидія.
У разі коли у складі домогосподарства кількість фактично проживаючих зареєстрованих членів домогосподарства є меншою за кількість членів домогосподарства, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на фактично проживаючих зареєстрованих за цією адресою членів домогосподарства.
Доходи членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично за цією адресою не проживають, у сукупний дохід домогосподарства не враховуються. Ця норма не поширюється на випадок, визначений в абзаці третьому пункту 24 цього Положення (за винятком осіб, які вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти).
Наявність у членів домогосподарства, які не проживають за зареєстрованим місцем проживання, та у членів їх сімей умов, зазначених у підпунктах 2-4, 7, 9-10 пункту 14 цього Положення, не є перешкодою для застосування під час призначення житлової субсидії абзаців першого та другого цього пункту.
Для підтвердження відсутності осіб, що зареєстровані, але фактично не проживають у приміщенні, особа, яка звернулася для отримання житлової субсидії може надати відповідні документи (довідки, що підтверджують місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв'язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідки про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні, акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства селищної, сільської або міської ради, акти житлово-експлуатаційних організацій про фактично проживаючих осіб, договори оренди житла в іншому місці).
Громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати уповноважений орган про виникнення обставин, зокрема щодо:
- зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарств;
- зміни соціального статусу членів домогосподарства;
- зміни у складі сім’ї члена домогосподарства;
- зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання;
- зміни управителя, виконавця комунальних послуг (крім випадків, коли інформація про зміну надається виконавцем послуги), створення об’єднання;
- настання умов, зазначених у підпунктах 2, 4, 8-10 пункту 14 цього Положення;
- отримання ним або членом сім’ї особи із складу домогосподарства одноразово доходу у сумі, що перевищує 25-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб (крім цільової благодійної допомоги, що надається на здобуття освіти, отримання медичних послуг, подолання наслідків стихійного лиха, аварій, епідемій та епізоотій загальнодержавного або місцевого характеру, екологічних, техногенних та інших катастроф у місцевостях, оголошених зонами надзвичайної екологічної ситуації; страхових виплат на медичну та соціальну допомогу; спадщини у вигляді нерухомого майна або основної його частини; гранту або стипендії на навчання);
- настання умов, за яких втрачається право на отримання субсидії на понаднормову площу житла.
Норми цього пункту не застосовуються в період дії воєнного стану в Україні на території адміністративно-територіальних одиниць, визначених у переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках Програми “єПідтримка”, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 204. Громадяни, яким призначено житлову субсидію, зобов’язані повідомити про обставини, передбачені цим пунктом, протягом місяця після припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Для врахування! Автоматичний орієнтовний розрахунок розміру субсидії |
Схема призначення субсидії
Перелік та зразки необхідних документів
Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає за місцем реєстрації (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання):
- паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
- заяву про призначення та надання житлової субсидії;
- декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії;
- довідки про доходи (у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у Державній фіскальній службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення);
- копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (за наявності);
- договір найму (оренди) житла (за наявності);
- інші документи, які прямо не передбачені, але відповідно до Положення необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби) (пункт 43 Положення).
Під час прийому документів для призначення житлової субсидії забороняється вимагати від громадян документи, подання яких не передбачено законодавством (пункт 48 Положення).
Громадянин, який звернувся за призначенням житлової субсидії, має право надавати додаткові документи, що не передбачені цим Положенням, але необхідні для прийняття об’єктивного рішення. Громадянин несе відповідальність за подані відомості в заяві, декларації, інших документах, що вплинули на встановлення права на призначення житлової субсидії та на визначення її розміру (пункт 49 Положення).
Відповідні документи можуть бути надані:
- поштою;
- в електронній формі;
- надано особисто в Центрі надання адміністративних послуг.
У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, в яких відсутній кваліфікований електронний підпис із застосуванням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків, житлова субсидія призначається лише після підписання заявником зазначених документів у паперовій формі протягом місяця з дня подання заяви та декларації в електронній формі, зокрема під час складання акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи.
Строк розгляду питання
Рішення про призначення житлової субсидії, непризначення житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від'ємне значення), відмову в призначенні житлової субсидії приймається протягом 10 днів після подання заяви та отримання відомостей від органів (установ, організацій) щодо доходів заявника, складу зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами тощо та повідомляється заявнику протягом 3 днів з дня прийняття такого рішення (пункт 60 Положення).
Уповноважений орган повідомляє заявнику про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дня його прийняття. При цьому уповноважений орган самостійно обирає форму такого повідомлення (в паперовому або електронному (за наявності адреси електронної пошти) вигляді та спосіб для повідомлення (особиста бесіда, поштовий зв’язок, смс-повідомлення, електроні засоби зв’язку, електронна пошта (за наявності), повідомлення через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України або через Портал Дія).
У період дії воєнного стану в Україні уповноважений орган може повідомляти заявнику про прийняте рішення в телефонному режимі із внесенням відповідного запису до окремого журналу реєстрації інформування заявників, в якому зазначається (пункт 62 Положення):
- номер рішення уповноваженого органу;
- номер телефону заявника;
- прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) заявника;
- прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) посадової особи, яка здійснювала інформування;
- дата та час телефонного дзвінка.
Оскарження рішення уповноваженого органу
Заявник має право оскаржити до суду рішення уповноваженого органу щодо розміру призначеної субсидії або про відмову в призначенні житлової субсидії (пункт 64 Положення).
Період дії субсидії
Житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується:
- на неопалювальний сезон — з 1 травня по 30 вересня;
- на опалювальний сезон — з 1 жовтня по 30 квітня;
- для домогосподарств, які використовують природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення, субсидія на опалювальний сезон — з 16 жовтня по 15 квітня включно (пункт 69 Положення).
Якщо до складу домогосподарства входить особа, яка має право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг, субсидія призначається з місяця, що настає за місяцем, в якому нараховано пільги, але не раніше місяця подання заяви.
Житлова субсидія на оплату комунальних послуг з постачання теплової енергії, постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії для централізованого, автономного та індивідуального опалення розраховується у квітні та жовтні з урахуванням тривалості опалювального сезону з 16 жовтня по 15 квітня включно.
Для орендарів житлового приміщення (будинку) житлова субсидія призначається за наявності договору наймання (оренди) житла з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону, але не більш як до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору наймання (оренди) житла. На наступний строк житлова субсидія призначається за особистим зверненням орендаря.
Розмір субсидії
Житлова субсидія на оплату комунальних послуг призначається з урахуванням соціальних нормативів відповідних комунальних послуг.
Якщо норми споживання комунальних послуг (або тарифи на послуги з централізованого опалення для населення), що затверджені органами місцевого самоврядування або іншими уповноваженими органами, є меншими, ніж соціальні нормативи з оплати комунальних послуг, що встановлені Кабінетом Міністрів України, для розрахунку житлових субсидій застосовуються:
у разі наявності засобів обліку - соціальні нормативи з оплати комунальних послуг, які встановлені Кабінетом Міністрів України;
у разі відсутності засобів обліку - норми споживання комунальних послуг, які встановлені органами місцевого самоврядування або іншими уповноваженими органами (пункт 99 Положення).
Випадки, коли субсидія не призначається
1. загальна площа житлового приміщення перевищує 130 кв. метрів для квартир у багатоквартирному будинку, 230 кв. метрів для індивідуальних будинків (крім житлових приміщень дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, багатодітних сімей, сімей, у яких на початок місяця, з якого призначається субсидія, проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування; житлових приміщень, на які оформлено два і більше окремих особових рахунки на оплату житлово-комунальних послуг, за умови, що загальна площа частини або окремого житлового приміщення кожного домогосподарства, на яку призначається субсидія, не перевищує 130 кв. метрів для квартири, 230 кв. метрів для індивідуального будинку; житлових приміщень, якими забезпечено за рахунок державного чи місцевого бюджету осіб з інвалідністю з ураженнями опорно-рухового апарату, які пересуваються на візках);
2. будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у власності:
- транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з року випуску якого минуло менше 5 років (крім мопеда і причепа);
- більше ніж один транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з року випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопедів, причепа)
При цьому не враховуються мотоцикли, вартість яких на дату набуття права власності не перевищує чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, з якого призначається субсидія, самостійно зібрані транспортні засоби, транспортні засоби, одержані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля, а також транспортні засоби, придбані батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу.
3. у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі - особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:
- за інформацією ДПС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або
- нарахований середньомісячний сукупний дохід менше ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або
- ними або за них не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім військовослужбовців, а також осіб, стосовно яких наявна заборгованість роботодавця із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, або осіб, які відповідно до законодавства звільнені від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування); або
- такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів (крім випадків, зазначених в абзацах дев’ятому - одинадцятому цього підпункту). До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування, навчання або догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за кордоном, що підтверджується відповідними документами.
Житлові субсидії у випадках, передбачених абзацами першим - п’ятим цього підпункту, призначаються, якщо особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії, протягом такого періоду не менше місяця:
- навчалися за денною формою навчання у закладах загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти, вищої освіти або зареєстровані у службі зайнятості як безробітні;
- отримували хоча б один із таких видів доходу, як пенсія, стипендія, допомога при народженні (усиновленні) дитини, допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомога по догляду за особами з інвалідністю I і II групи внаслідок психічного розладу, допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомога по безробіттю, допомога по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, відповідно до статті 47-1 Закону України “Про зайнятість населення”;
- надавали соціальні послуги, перебували у місцях позбавлення або обмеження волі, або до них застосовувалися заходи забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від роботи (посади), застосовувалися запобіжні заходи у вигляді домашнього арешту або тримання під вартою, а також перебували у складних життєвих обставинах, викликаних інвалідністю, тривалою хворобою, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я встановленого зразка, алко- або наркозалежністю, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, який забезпечує надання первинної медичної допомоги, на підставі довідки встановленого зразка закладу охорони здоров’я, що провадить діяльність з надання наркологічної допомоги населенню, в якому особа перебувала на диспансерному обліку (далі - складні життєві обставини), або перебували у відпустці без збереження заробітної плати, якщо дитина потребує домашнього догляду, відповідно до пункту 3 частини першої статті 25 Закону України “Про відпустки”;
Житлові субсидії у випадках, передбачених абзацами першим - п’ятим цього підпункту, також призначаються, якщо особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії сплатили (за них сплачено) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом кварталу, що передує кварталу перед місяцем звернення за призначенням житлової субсидії або перед місяцем, у якому житлова субсидія призначається без звернення громадянина. Водночас особі, яка працює за строковим трудовим договором, житлову субсидію може бути призначено лише у разі, коли строк дії строкового трудового договору є більшим, ніж строк, на який призначається житлова субсидія.
4. будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії, призначенням житлової субсидії без звернення здійснив на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис. гривень:
- купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), іншого нерухомого майна, транспортного засобу (механізму), цінних паперів та інших фінансових інструментів тощо;
- платіж (платежі), що випливає з правочинів, за якими передбачено набуття майнових прав на нерухоме майно та/або транспортні засоби (механізми) (крім об’єктів спадщини та дарування);
- внески до статутного (складеного) капіталу товариства, підприємства, організації;
- благодійну діяльність (виключно у вигляді сплати коштів);
- надання поворотної/безповоротної фінансової допомоги, позики та інше.
Житлові субсидії призначаються у разі купівлі квартири (будинку) протягом шести місяців після продажу іншої квартири (будинку), що були єдиним житловим приміщенням у власності особи, на підставі підтвердних документів, і доходи від такого продажу не враховуються у сукупний дохід домогосподарства.
5. наявна прострочена понад три місяці заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (680 гривень) на день звернення для призначення субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов);
6. не повернуто надміру перераховану суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу управління праці та соціального захисту населення або не сплачуються суми до її повернення;
7. у складі сім'ї є особи, які мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад 3 місяці (крім осіб, які вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти, осіб, які є алко- або наркозалежними, що підтверджується довідкою від лікаря, осіб, до яких застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від роботи (посади), осіб, до яких застосовуються запобіжні заходи у вигляді домашнього арешту або тримання під вартою);
8. будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у власності більше ніж одне житлове приміщення (квартиру, будинок), крім житла, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності, розташованого в сільській місцевості, на тимчасово окупованій території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, або житла, непридатного для проживання, що підтверджено актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), а також житла, отриманого дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, особою з їх числа за рахунок державного чи місцевого бюджету, житлових приміщень у гуртожитках;
9. будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства на 1 число місяця, з якого призначається житлова субсидія, має на депозитному банківському рахунку (рахунках) кошти у сумі, що перевищує 100 тис. гривень, або облігації внутрішньої державної позики на загальну суму, що перевищує 100 тис. гривень, про що зазначається в декларації;;
10. будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії, призначенням житлової субсидії без звернення здійснив операції з купівлі безготівкової та/або готівкової іноземної валюти (крім валюти, отриманої від благодійних організацій або придбаної для оплати медичних та/або освітніх послуг), а також банківських металів на загальну суму, що перевищує 50 тис. гривень.
ВАЖЛИВО! До 1 вересня 2022 року отримувачам житлової субсидії необхідно повідомити про наявність умов, за яких житлова субсидія не призначається.
№ |
Підстави |
1. |
домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг); |
2. |
не виконуються зобов'язання за договором про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг; |
3. |
у заяві та/або декларації зазначено недостовірні дані, що вплинуло на виникнення права на субсидію або визначення її розміру на суму понад 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (17 гривень) на день призначення субсидії (тобто 10×17=170 гривень); |
4. |
особа не повідомила управлінню праці та соціального захисту населення про зміну складу зареєстрованих (фактично проживаючих) у житловому приміщенні (будинку) осіб, складу сім’ї члена домогосподарства, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання протягом 30 календарних днів з дня виникнення таких обставин; |
5. |
під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії, які вплинули на право призначення житлової субсидії або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії; |
6. |
виникли обставини, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість, у разі смерті одинокої особи; |
7. |
громадянин, якому призначено житлову субсидію, звернувся із заявою про припинення її надання (пункти 119, 120 Положення). |
Житлова субсидія у випадку може призначатися з початку опалювального (неопалювального) сезону за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі) протягом двох місяців з початку такого сезону, в іншому випадку - з місяця, що настає за тим, у якому до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення надійшло документальне підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).
Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг
Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг регулюється ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» та Порядком надання пільг на оплату житлово – комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 373.
З 1 жовтня 2019 року в Україні зазначеним Порядком запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Тепер пільговики можуть отримати кошти у готівковій чи безготівковій формі.
Розраховані органами соціального захисту населення суми пільг перераховуватимуться АТ «Ощадбанк» для подальшого проведення ним розрахунків з надавачами послуг за кожного конкретного пільговика (безготівкова форма).
Стаття 1 п.п.13) інвестиційні програми ліцензіатів та джерела їх фінансування, залучені кредити та їх цільове призначення, звіти про виконання затверджених інвестиційних програм;
Стаття 1 п.п.14) заходи з енергозбереження;
Стаття 1 п.п.15) державні цільові та інші програми енергозбереження;
Стаття 6 Доступ до інформації про інвестиційні програми
Абз.4 розміщення на своїх офіційних веб-сайтах у мережі Інтернет погодженої інвестиційної програми;
Абз.5 розміщення на своїх офіційних веб-сайтах у мережі Інтернет (за наявності) та/або на інформаційних стендах протягом першого кварталу поточного календарного року звіту про виконання затвердженої інвестиційної програми за минулий календарний рік.